Řízení motocyklu
Skútr
Tento stroj mnoho motorkářů za motocykl nepožaduje, protože se přeci jen jedná o trochu jinou kategorii. Je zde jiný posed, mnohdy slabší motor a automatická převodovka, takže většinou nic na závodění. Ovšem má své skvělé využití, a to třeba na cesty do práce. Vzhledem k zmíněným parametrům je jeho řízení opravdu snadné, a navíc má mnohdy nízkou spotřebu, takže na cesty do zaměstnání je to zcela dostačující volba a stále poskytuje určitou zábavu a možnost rychlých přesunů po městě.
Zajímavá je především kategorie do 125 ccm a 11 kW s automatickou převodovkou, protože zákon nám umožňuje v naší zemi jezdit na takovém stroji pouze s řidičským oprávněním skupiny B, takže nemusíte ani do autoškoly, abyste mohli jezdit na tomto. Samozřejmě je zapotřebí být dostatečně obezřetný, když nemáte s takovým strojem žádné zkušenosti, protože obecně motorkáři jsou na silnici dost ohrožení.
Silnější stroj
Jestliže byste raději skutečný motocykl s manuální převodovkou, tak je zapotřebí jít do autoškoly a získat jedno ze tří možných oprávnění. Dovolit si z nich můžete to, na které máte věk a případně se dá věková hranice snížit při vlastnění jednoho ze slabších oprávnění po určitou dobu. V autoškole se naučíte potřebné základy, přičemž včetně důležitých manévrů jako je úhybný, akorát to rozhodně není vše, protože na silnicích nás toho může potkat opravdu spousta. Samozřejmě výkonný stroj poskytuje zábavu a může lákat i k předjíždění, což samozřejmě k motocyklům patří, ovšem pamatujte, že následky nehod při vyšší rychlosti můžou být fatální, takže obezřetnosti není nikdy dost. Samozřejmě ochranné prvky jako kvalitní helma a chránič páteře dokáže opravdu zachránit zdraví, proto bychom rozhodně na kompletním vybavení neměli šetřit. Samozřejmostí je i dobrý stav motorky, což problém nebývá, protože opravdový motorkář se o svůj stroj dobře stará.